söndag 13 september 2009

Söndag

I fredags, efter skolan (eller ja, schemat var ändrat så vi hade ingen lektion som vi trodde) så åkte vi till St Pierre med Kathleens colocs. Lite bättre nattliv där än i St Denis..här händer inte mycket. Lagade middag o var ute o dansade - skoj skoj! Folk var väldigt trevliga och inte alls så slibbiga som vissa verkar när man möter dem på gatan.. Idag har vi blivit hälsade på som både anglaise, hollandaise och allemande..trevligt att folk försöker, men man börjar bli lite less faktiskt. Menmen, det finns ju värre saker än att folk hälsar..så det är väl bara att vänja sig. Så fort man kommer hem till Sverige igen så lär ju allt vara som vanligt, inte några som visslar efter en på gatan direkt.

Idag har jag varit på marknad precis här där jag bor, marknad på onsdagar och söndagar. Handlade lite grönsaker och frukt o så, så ikväll blir det wok till middag. Man kunde även välja ut sin egen höna och få den slaktad på plats..eller köpa med sig ett litet marsvin hem om man kände för det.. men det blev ingen sådan affär idag.
Efter det var väl tanken att det skulle pluggas lite, men det har inte gått så bra. På torsdag ska jag, Lotta och en reuniontjej hålla ett föredrag i 45minuter om limning (kursen i produktionsteknik) och det är ungefär så enkelt som det låter.. har ingen aning om hur vi ska få ihop något, men det ordnar sig nog, brukar ju göra det på ett eller annat sätt.
Blev en kaffe i solen och en promenad runt i mina neighbourhoods =0)

I onsdags hade jag förresten första labben i produktionsteknik. Som tur var bestämde läraren grupperna så jag fick vara med två klasskamrater. Vi hann precis börja och sen gick strömmen.. i hela byggnaden. Och utan ström gick det inte att göra någon labb, så det vara bara att gå hem! =0) Märkligt dock att inte läraren hade fått någon information om att det skulle vara ett strömavbrott på minst 3h i hela skolbyggnaden..kommunikationen verkar inte vara på topp.

Ska försöka skriva lite på presentationen nu..

kramar

1 kommentar:

  1. Hej min lilla prinsessa. Jag följer dig varje dag på ditt fantastiska äventyr.

    SvaraRadera