fredag 4 september 2009

Premiär

Hej!

Dags för mig att ta tag i det här med bloggskrivande alltså.. vi får väl se hur länge det håller i sig, men lovar att försöka berätta lite ibland om vad som händer på denna underbara ö!
Nu har jag varit här en vecka o det känns som mycket längre, så mycket som har hänt och det känns verkligen som mitt nya hem nu. Efter en smärtfri flygresa med mellanlandning i Paris anlände jag till St Denis ca 24h efter jag lämnat Sverige. En taxi väntade på flygplatsen och körde oss (mig o Lotta) till cité international som är mitt hem de närmsta månaderna. Efter lite pappersexercise fick jag nyckeln till rummet och kunde flytta in. Och det var över förväntan! 13kvm med dusch, toalett och kylskåp..pas mal får man ändå säga. Trots mögel lite överallt och ödlor på badrummet och sådär.. men det har ju sin charm det med..eller?! Efter en hel del mekk och lite svett o tårar har jag äntligen internet på rummet iaf..=0)

I helgen var vi inne i stan o kollade runt lite och i söndags begav vi oss till stranden! Underbart vackert o riktigt stora vågor, varmt o skönt både i luft och vatten.. ja, inget att klaga på där helt enkelt!
I veckan har det varit en del att fixa här på skolan med massa papper och foto och underskrifter som ska lämnas in, men nu börjar nog det mesta falla på plats. Har studentkort, matkort, sportkort och så iaf. Även kurserna börjar jag få lite koll på vilka jag ska läsa o jag o lotta va på första föreläsningen idag.. blir nog till att plugga en del ändå, men det ordnar sig, det brukar ju alltid göra det på något sätt! Massa strandbesök och vandringar och annat ska även hinnas med! har skrivit in mig på dykning, och på måndag får vi reda på om det blir något. Hoppas hoppas!

Annars är det mest en underbar ö med väldigt fin natur! Från boendet har vi havet på ena sidan och höga berg på andra sidan, och så en massa palmer överallt =0)

Nej, nu är det läggdags här. Imorn blir det stranden hela dagen lång!

Kram!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar