måndag 28 september 2009

Lyckad helg!

Hej!

Har precis kommit hem från min morgonlektion i produktionsteknik och tänkte jag skulle uppdatera bloggen lite innan det är dags för la cantine och sen test i conception mécanique i eftermiddag..undrar hur det ska gå. Jaja, vi får se.

I fredags var det bara chill som gällde, ja&lotta gick o köpte pizza och tittade på idol, heja tv4play! Synd bara att jag inte får det att fungera..men hos lotta fungerar det ju så..=0)

I lördags åkte vi iväg mot östra delen av ön för att vandra på mysiga stigar bland vattenfall och forsar - hur fint som helst! Fick även känna på första regndropparna sen vi kom hit, lite otur kanske, men det regnade inte så länge och framförallt så blir man ju inte kall när det regnar här, bara lite skönt avsvalkad i värmen =0) Vi inledde givetvis vandringen med ett glas av den lokala drycken, ti punch, sen var det inga problem att promenera!

Efter några timmars vandring var vi framme vid sovplatsen och tog ett svalkande dopp i floden. Apperitif blev samma som tidigare, och sen kom matleveransen med båt, "det var smidigast så", kul!
En ny typ av hemkörning!

Till middag blev det cari poulet, cari poisson, rougail (stark sås) och massa ris, det man äter allt som oftast här på ön alltså!

Efter lite mys kring den obligatoriska lägerelden var det dags att sussa. Kröp ner i min juniorsovsäck (lite kort i rocken var den allt, men så går det när man ska vara ekonomisk=0) och sov gott!
Mitt och Lottas fina tält


Hela söndagen ägnades åt rafting av alla dess slag! Hur kul som helst!! har dock inga bilder, då min kamera inte är vidare vattentät.. Vi åkte ner för forsar bland massa stenar, klarade oss från att trilla ur faktiskt! Att ledaren välte oss räknas inte.. Vi fick även prova att rafta utan båt, dvs ligga på rygg och åka ner för forsen bland stock o sten. Det gällde att ligga helt rak med fötterna först o titta upp i himlen för att inte slå sig på stenarna! Kändes som jag åkte över typ alla stenar som fanns i vattnet, men jag klarade mig från blåmärken! Vi fick även kasta oss i lianer ut i vattnet, man blev som barn på nytt!

Nu är det skola som gäller igen i några dagar, och på fredag ska jag ut på heldagsvandring med skolans sportklubb!

Hoppas allt är bra där hemma! Börjar hösten komma nu?

kram

1 kommentar:

  1. Oj, oj, oj!! Vilka äventyr. Det hade jag aldrig vågat. Ön verkar kunna bjuda på det mesta. Skulle gärna, mycket gärna åka och hälsa på dig.Ja, det är höstväder i södra Sverige nu. Men jag ska inte börja med strumpor förrän nästa vecka. Kramar från ?

    SvaraRadera