tisdag 8 september 2009

Eat less, breathe more

Ett av flera bra tips vi fick av vår yogalärare igår. Han berättade även att munnen är till för att äta med, och näsan för att andas..så ingen mer andning genom munnen tack!
Ja, jag vet inte riktigt om yoga var min grej. Men det var väldigt avslappnande iallafall. Och läraren var rätt rolig, en äkta indier som brann för sin yoga. Franskan och engelskan var även lite inspirerad av andra språk..så ibland fick man gissa sig till vad han sa. Ska gå dit ett par gånger till tänkte jag, men vi får se om det blir hela terminen!

Idag var det dags för första dyklektionen - hur kul som helst! Jag och Lotta gav oss iväg i morse vid nio, visste inte riktigt vart vi skulle, men tänkte att det ordnar sig nog och busschauffören vet säkert var bassängen ligger. Det hade han dessvärre ingen aning om.. men vi hade tur och hittade några andra studenter på bussen som också skulle dit så de visade oss =0)
Väl framme fick vi dra på oss våtdräkterna och hoppa i det ganska kalla vattnet i bassängen. Vi är ju vana vid indiska oceanens värme nu..=0)
Efter 2h lektion, där vi hade fått lära oss hur man kopplar ihop tub och väst och allt och även fått krypa runt på bottnen med all utrustning, är jag grymt sugen på att ute och dyka i det stora blå! Men lite mer träning i bassängen krävs nog! Första dykningen i havet är först om ca en månad.

Nu i eftermiddags var jag på föreläsning om Réunions kultur och historia. Intressant! Får även 6hp för att sitta på föreläsning 3h/vecka. Lite mer jobb med de tekniska kurserna om man säger så...! Arbete, labbar, föreläsningar, lektioner..
Skönt att bara få sitta och lyssna och inte behöva anstränga sig så mycket som omväxling!

Ikväll har jag varit och spelat volleyboll, finns flera olika sporter och danser etc här på skolan. Och vi bor typ granne med träningshallen - nice! Sen blev det middag i la cantine, spenat&ris&kyckling.

Läggdags nu. Imorgon är det nya tag med 4h labb som jag inte har någon aning om vad den handlar om..vi får se hur det går. Hoppas någon snäll reunionare vill förbarma sig =0)

kram!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar