tisdag 22 september 2009

Hej!

Nu är jag nästintill helt frisk igen - skönt!
Helgen blev lugn, var på stranden i lördags och jag och lotta fick lära oss att solen visst tar ganska bra trots molnen..lite rosso där på kvällen, men det la sig ganska snabbt som tur var.
Söndagen ägnades åt plugg, vi skulle ju ha vår presentation om collage på måndagsmorgonen. När vi väl har lektionen så drar dock den gruppen som är före oss över och läraren har typ tusen frågor, så det blev ingen presentation för vår del, man hade suttit och varit nervös het i onödan alltså. Ska få göra den imorgon istället, och nu får det bli vad det blir.

Igår var jag på dyklektion del 3 i bassäng. Sista bassänglektionen, - nu är det havet nästa! Ska bli så häftigt att få dyka på riktigt, om 2 v är det dags =0) Det är verkligen kul att komma till dyklektionerna och få göra något helt annat, och man är liksom glad i hela kroppen efteråt. På eftermiddagen har jag föreläsning om Réunions kultur och befolkning, väldigt intressant! Igår fick vi se och höra om lite olika ritualer och skrönor de har här på ön..vet inte riktigt om jag håller med om allt, men intressant att lyssna på i alla fall.
De har bland annat en ritual där bilen ska skyddas mot olyckor etc, och då är det en man som faller i trans som dansar och kastar frukt och annat på bilen..och slutligen så lägger de en banan och en apelsin framför varje hjul och så får frun (mannen är ju i trans) köra över det. Skräpet/skalet läggs sedan i en plastpåse som man ska placera i en korsning. Den första bilen som sedan kör över denna plastpåse tar med sig all olycka och otur.. Ja, ni hör ju själva. Fri tolkning.

Nej, nu ska jag gå ner till tvätten och sen till skolan. Första gången jag tvättar nu på 4 veckor, det började bli dags.. ska bli underbart med nytvättade lakan och handdukar!

Idag står ryska, produktionstekniklabb och franska på schemat. Och i kväll blir det nog poutine till middag, folket från quebec ska bjuda på deras nationalrätt. Den har man ju smakat förr =0)

kramar

2 kommentarer:

  1. yoyo. ja vi kanske skulle ta o köra lite transgrejer snart? jag hamnade i en mindre i morse och forsov mig fran ryskan...efter att ha gjort en 2h rendonée..:( men hoppas att jag far se era vacka nyllen ikvall istallet? KRAMEN // kathleen

    SvaraRadera
  2. är det så här man ska göra lilla karin?

    SvaraRadera