onsdag 16 september 2009

Sjuk

Mm, så är det faktiskt. Jag är sjuk, inte kul.. och framförallt väldigt långtråkigt. Var hos doktorn igår och han sa att det inte var någon influensa (man blir ju lite nervig i dessa tider..) utan bara vanlig förkylning, så jag kunde vara lugn. Va på apoteket idag o köpte medicin och termometer (bra väl, mamma?) , så det går väl snart över.
Igår låg jag bara i min säng hela dagen, missade andra dyklektionen..buhuu! Men vi har tredje och sista nästa vecka (i bassäng, innan det är dags för det stora blå) så jag får hoppas jag är riktigt frisk till dess och kan ta igen det jag missade =0)
Idag var jag tvungen att masa mig iväg på labb i produktionsteknik, sen var det direkt hem igen.
Imorgon blir det nog inte heller någon skola, men på fredag kanske, första lektionen i termodynamik då. Sen är det helg igen, tiden går snabbt!

Lite kuriosa om ön.. tuppfäktning är tydligen en ganska vanlig helgaktivitet här, frågar man klasskompisarna vad de gjort i helgen så får man ofta det till svar. De är inte så mycket för stranden "Je suis pas trop plage...". Det är dock bara män som är välkomna på dessa tillställningar, jag kommer aldrig att få uppleva detta på riktigt (vet inte om jag är så sugen på att se det heller). Tydligen går det till så att de ger tupparna massa cannabis (av någon lokal sort som finns här på ön) och sen när de är uppretade/höga så får de fäktas mot varandra. Låter helt sjukt.. lite som tjurfäktning i Spanien.
Enligt vår lärare så går den mesta av cannabisen här på ön åt till just denna "sport"..

Ta hand om er!

kram

3 kommentarer:

  1. Hej snygging!! Låter som om du har det gött förutom förkylningen. Men som vanligt är jag inte alls avundsjuk, tycker det är himla trevligt för dig =) Nej jag skämtar bara jag är riktigt glad att du har det bra!!!!

    SvaraRadera
  2. Vilket sloseri med Cannabis! :)
    Det later som du har det incroyable dar nere bortraknat forkylningen da. Snart har vi bada dykarcert och da far vi dra ivag pa dyksemester tillsammans, yay!
    Pusso

    SvaraRadera
  3. Hoppas du mår bättre nu gumman. Tänk på att det är typiskt dumt att fara och dyka i det stora blå om du inte är helt frisk..tryckförändringar vet du. Dykexperten har talat!!!

    Simma lugnt!pusspuss

    SvaraRadera