torsdag 22 oktober 2009

en helt vanlig dag

Ödlan bor kvar o igår fick jag även besök av en stort djur som kunde flyga (kroppen var säkert en 8cm iaf, och den hade långa antenner. Intre trevlig alls tyckte jag. Funderade inte så mkt utan tog min skolpärm o gjorde mig av med djuret.. det trillade dock ner på mitt påslakan, så idag blev det till att tvätta. Nog om det, börjar vänja mig lite vid djuren iallafall, men det betyder ju inte att jag tycker om dem. Tacka vet jag hundar =0) Eller ja, här är ju hur mycket hemlösa hundra som helst och de är ju inte alltid så söta o fräscha.. men ni förstår vad jag menar iaf.

En annan sak som toppar utelistan här på ön är alla som ska hålla på o tuta o skrika o vissla hela tiden. Börjar bli lite tjatigt, mer än lite. Vad tror de egentligen, att man ska börja prata med dem? Nej, börjar bli less. Och det är ju inte lönt att säga något tillbaka, för det är ju de dem vill. Häromdan när en man kom fram o pratade med oss låtsades vi att vi varken kunde engelska eller franska, då gick han efter ett tag, praktiskt.

Annars är allt bara bra här! Tiden flyger iväg, börjar nästan bli lite stressad för allt jag vill hinna med innan hemfärd! Ska boka biljetter för semester innan jul med (måste ju vila upp mig lite efter allt hårt plugg..hrm), antingen Mauritius eller Madagaskar. Men lutar mest åt Mauritius, så blir förhoppningsvis 10dagar där innan det är dags för hemfärd till Sverige!

Helgen som var ägnades åt vandring, "Le cap Noir", på lördagen och söndagen till plugg. Hade tenta i productique i måndags, som gick över förväntan faktiskt, fick resultatet idag. Vår klass verkar inte vara plugghästar direkt..skönt. Nästa tenta är nu på måndag och den kommer nog gå åt skogen. Förstår knappt vad vi håller på med, men läraren brukar säga att "Olof hade också lite svårt för det här" (svensk kille från Linkan som var här och pluggade för några år sedan), så att vi inte ska känna oss dumma. Jaja, det blir nog bra tillslut. Inte lönt att oroa sig för det, än..

Nu i helgen ska vi iväg på vandring med tjejerna, vi är ett gäng på 12pers tror jag. Ska ha med tält o allt, kommer nog bli riktigt bra!
Nästa vecka är det dykning och eaux-vives. Hade eaux-vives igår med egentligen, men bussen kom aldrig (trots att det stod i tabellen), så det blev ingen för min del. Men ska ta igen det nästa vecka!

Nu ska jag gå in till stan och fixa lite ärenden.

Tack för inlägg, alltid kul med en liten hälsning!

kramar!

bilder kommer snart, ska bara fixa en kamerasladd..

2 kommentarer:

  1. Hej lilla gumman. Sitter hos Margareta och kjell och visar din sida.

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!!!
    Här kommer en hälsning från ett mycket regnigt kristianstad, har duggat precis hela dagen =( Men jag har skrivit projektarbete hela dan, eller nästan, 10h har det iaf blivit...=) så jag klagar inte så mycket (bara lite), men imorgon hoppas jag det blir en härlig höstdag för då ska jag unna mig lite ledighet!! Saknar dig! Puss

    SvaraRadera