fredag 16 oktober 2009

Ödlan

Har sedan ett tag tillbaka haft en ödla som bor på min toalett. Han har skött sig ganska bra o tittat fram då o då, men i det det stora hela varit ganska anonym.
Nu precis när jag kom hem efter promenad med Lotta längs havet (Réunions svar på Stångån), hade han dock tagit sig friheten o flyttat in i rummet! Satte mig vid datorn o kände mig iaktagen av ett par lysande ögon..o visst var det herr (fru?) ödla som satt en decimeter i från mig på väggen. Lite väl nära tyckte jag.. Skrek till o då sprang han först o gömde sig bakom min resväska o nu är den under kylskåpet. Ja, hoppas bara inte att nästa steg blir att han tar sig upp i sängen, då flyttar jag!

Lotta har ju massa myror på sitt rum, vilket är bäst egentligen? tror nog nästan att jag föredrar ödlan ändå, men det var bättre när han höll sig till badrummet.

kram!

2 kommentarer:

  1. ödlor har vi inte hemma.möss som springer i mellanväggarna på nätterna har vi däremot. idag räfsar vi löv och bär in trädgårdsmöblerna.
    vad äter egentligen ödlor.kan du inte försöka att få den litet tam.kunde väl vara kul med en ödlekompis i linköping efter jul.

    SvaraRadera
  2. gunilla är på besök.hon kan inte med datorer. hon tycker att den lilla ödlan verkar så trevlig. vad trevligt du verkar att ha det på din lilla ö. skulle gärna hälsat på i helgen . du vet vi skyttar som är födda i december älskar att resa. jag har faktiskt varit i åhus idag. var rädd om dig. kramar moster

    SvaraRadera