onsdag 9 december 2009

julsommarlov!

JA!! alla tentor är skrivna, rummet städat och nyckel återlämnad.. nu är det bara några h kvar för mig här på ön innan det bär av på semester till Mauritius och sedan hem till Yngsjö nästa söndag för att fira födelsedag och jul =0)
Så skönt känsla när tentorna är skrivna, en befrielse..får väl bara hoppas att det gick vägen med. Men det kan jag ju inte påverka nu iallafall.. så strunt samma! resultaten kommer väl om några veckor.
Åt min sista lunch i la cantine idag me, och bara för min skull hade de bullat upp med värsta jullunchen med foie gras (typ) till förrätt, dinde till huvudrätt och julbakelse med litchi till desert - mums! Snällt av dem att göra allt detta bara för att jag ska åka tycker jag =0)

Nu ska jag åka in till stan en sväng och ikväll får det nog firas med lite skumpa på cité international!

kramar

2 kommentarer:

  1. Trerätters på en cantine......Jag har ätit på vår cantine i 15 år men aldrig nåt så gott.Vad är dinde???Njut nu av sol o värme. Snart blåser det kalla fuktiga vindar på Linköpingsslätten.

    SvaraRadera
  2. hej! dinde = kalkon , typiskt juligt här =0) ätiti på cantinen i 15 år alltså..vem kan det vara?! svårt att gissa faktiskt!
    men ha det så bra du me! =)
    kram

    SvaraRadera