söndag 20 december 2009

Avslut

Sitter på Réunions flygplats nu o väntar på planet till Paris, o sen efter flygplatsbyte nästa plan till Köpenhamn. Hoppas de har skottat snön ordentligt i Paris så att jag kan komma hem =0)

Efter en händelserik, varm och rolig termin här och efter 10 underbara dagar på Mauritius ska det ändå bli skönt o komma hem igen. Tänk att smhi tom har fixat snö bara för min skull..hoppas den ligger kvar till julafton!

Mauritius levde verkligen upp till mina förväntningar och var riktigt riktigt skönt! Verkligen semester!
Underbara stränder, 28° (minst) turkostblått hav, god&billig mat, mumsig hummer, dykning, båttur, kall öl, katamarantur där vi hade minst 20st delfiner som simmande&hoppade kring båten, fest och lite shopping. Så skulle man nog kunna sammanfatta vistelsen. O jag åker gärna tillbaka när tillfälle ges, dessvärre lär det väl dröja, men man vet aldrig!
Maurice var mer olik Réunion än vad jag hade trott, och trots att stränderna är betydligt finare på maurice så är jag glad att det var på Réunion jag pluggade. R har betydligt mer att erbjuda utöver sol o bad med sin vackra natur och fina vandringar. Till M åker man nog på semester några veckor och sen är man ganska nöjd. Så det bästa är nog att kombinera dess två öar om man ändå är i närheten, flyget mellan R och M tar ju trots allt bara 30minuter. Sen att det är en av världens dyraste flygresor i förhållande till antalet kilometer behöver man ju inte fundera på =0) Hur som helst så är det så billigt på maurice så du kan leva bra på en billig peng. Uppskattat som student!

Ja, då var nog bloggandet slut för min del för den här gången. Vi får se från vilken del av världen en eventuell framtida blogg kommer att handla om!

God jul och gott nytt år!

kramar karin

1 kommentar:

  1. Älskade lilla 25-åring.Inte trodde vi att det låg en globbetrotter i magen för 25 år sedan.Vi tänker på dig extra mycket idag o längtar tills du kommer hem.Tack för dina härliga, roliga resebrev under hösten.Jag vill också resa till Mauritius... med pappa o dig!VÄLKOMMEN HEM önskar mamma o pappa

    SvaraRadera